Home » , » Promosi Yang Paling Berkesan

Promosi Yang Paling Berkesan

Empayar Utama - Sunday, April 3, 2011 : No comments

Signboard Ini papan tanda jalan. Tak de yang menarikpun. Tapi satu hari tengah sesak sangat jalan untuk balik rumah, aku termasuk ke jalan ni konon-kononnya nak cari 'shortcut'.

Masuk je jalan ni aku nampak dua tiga biji khemah promosi dekat-dekat je. So aku 'usha' le rupanya diorang tengah berlumba-lumba buat promosi broadband.
Gambar pertama ni kira syarikat yang tak berapa lama tapi dah mula bersaing dengan tiga lagi gergasi talian komunikasi yang lain:
P1TStopHaa, yang ini Maxis. Baru je buat promosi dan kalau korang nengok kat churpchurp rasanya satu je iklan dia sebelum ni:
MaxisYang ini biasa lah, Celcom. Dari dulu lagi memang femes ngan khemah promosinya. Kat churpchurp pun sebelum ni rasanya cuma ada satu je promosi:
CelcomYang ini sempoi - DIGI. Langsung takde khemah, tak tau le sebab kabel dah cun atau pun tak berani nak bersaing sesama sendiri. Aku kata macam ni sebab kat jalan ni aja ada 3 kedai telekomunikasi guna jenama DIGI. Dekat- dekat pulak tu.
DIGITapi promosi DIGI tetap ada sepanjang masa, kekadang tu sampai dua tiga dalam satu masa kat churpchurp. Syarikat ni gunakan sepenuhnya jaringan yang ada dan aku rasa ini antara cara yang paling berkesan buat masa ini. Banyak kos yang dapat mereka jimatkan seperti kos kakitangan tambahan. Antara promosi yang pernah dan sedang berlangsung macam kat bawah ni. Korang tengok le satu-satu kalau nak tau lebih lanjut ya:

digi-iphone4 digibonuslinkpromo digi-superreload
digi-operamini digi-fbanniversary1 digi-senangsenangmenang
digi-wwwowawards digi-fbforall digi-bbsocial
related posts plugin for wordpress, blogger...
^_^

0 comments:

Post a Comment

Tulislah apapun, aku baca...