Home » » Medan Ikan Bakar Kg Telok, Pasir Panjang

Medan Ikan Bakar Kg Telok, Pasir Panjang

Empayar Utama - Tuesday, July 10, 2012 : 9 comments

Terlanjur dah ke Tiara Beach aritu; kami pusing-pusing ke kawasan terdekat. Medan Ikan Bakar ni pula terletak hanya 5 km dari penginapan. Ianya menghala ke Melaka dan setelah 3 km akan jumpa pekan Pasir Panjang.

Belok simpang kanan pastu dalam 2 km dah jumpa Kg Telok.
Suasana petang taklah meriah. Air pun baru nak pasang dan nampakle beberapa orang dok kutip siput, kerang dan apa-apalah yang boleh dikutip.

Tapak jeti lama pun dah terhakis, jadi nak ambik gambar keseluruhan kawasan pantai tak berapa cantik.
Yang atas tu aku ambik belah petang. Sebelah ni pulak belah malam. Jadi tak yah pertikaikan mutu gambar menerusi Nokia cokia aku aaaa.

Ok meh kita lihat aktiviti malam pulak. Nampak meriah dengan 6 gerai yang dibuka untuk pengunjung membuat pesanan.

Ramai juga yang datang walaupun perjalanan ke sini belah malam agak gelap.



Aiman yang mencuba bakar ikan. Sementara tunggu pesanan sampai, kitaorang belasah kerang rebus dulu :)


Jeng jeng jeng - ikan sweet sour dan ikan bakar Aiman dah sampai.

Diikuti dengan sotong goreng tepung, tomyam campur (eh dah luak?), telur dadar (pinggan pun dah tak nampak); serta ketam. Diorang ni tak makan sayur jadi satu sayur pun tak dipesan :)

Aaaaaaa..... apa lagi, jemput nengok hehe ^_^

related posts plugin for wordpress, blogger...

^_^

9 comments:

  1. jemput nengok di pagi hari nie menggoda perut esp ketam tue hehe...

    ReplyDelete
  2. Tak apa kakak tengok-tengok aje. Nak minta pun memang sah dah masuk perut semuanya:)

    ReplyDelete
  3. the crabs are so distractive..ish,lapar la pula!

    ReplyDelete
  4. dh lame x pekena seafood kat kedai. slalu masak sendiri je pun. hehehehe

    ReplyDelete
  5. makanan laut ni..satu malaya suka..

    lps tu pakat2 kena gaut..

    ReplyDelete
  6. sedapnyer bro.....
    mkn ikan dan kerang bakar.......
    sambil2 menghirup udara nyaman tepi laut......

    ReplyDelete
  7. http://aniqbukhary.blogspot.com/2012/09/senarai-100-blog-paling-berjaya-sejak.html Chek list.. blog anda tersenarai

    ReplyDelete

Tulislah apapun, aku baca...