Home » , , » Sekarang Pelik IX - Misteri Pensel Biru

Sekarang Pelik IX - Misteri Pensel Biru

EmpayarUtama - Friday, December 30, 2022 : No comments

Dari bulan Jun lagi aku dah terfikir nak kongsi cerita ni tapi 'hijab' lom terbuka kot. Tapi sebab dah 3 kali aku perasan benda yang sama, jadi aku kongsikan ajalah.

Lusa, 1 Januari 2023 (Ahad) akan bermula sesi persekolahan untuk Negeri Johor. Masih dalam tahun persekolahan yang sama, kan; sebab tahun ni sekolah bermula awal bulan Mac aritu. Cam biasa, aku mintak dua putera bongsu keluarkan kotak pensel diorang untuk
asah dan tajamkan mata pensel diorang.

Terkejut beruk bila tengok pensel budak budak ni bertukar warna dan ketot kemetot; yang tak bermata (dah patah) pun ada. Aku memang beli beberapa kotak pensel 'STAEDTLER norica' warna biru sebab budak budak tu minat kaler biru.

Masuk malam ni kira dah 4 kali dah sepanjang tahun ni aku gantikan setiap kali 5 batang pensel 'STAEDTLER norica' warna biru tu dalam kotak pensel masing-masing.

Ini kotak dan pensel si abang. Ada sebatang je yang warna biru tapi dah pendek. Yang lain tu bukan dia punya:


Yang ini kotak dan pensel si adik. Tinggal 4 batang pendek-pendek dan takde satu pun pensel asal. Pelik, kan? :


Gambar bawah kanan ni adalah perbandingan stok pensel biru aku vs stok pensel dalam kotak pensel budak-budak tu. Pemadam pun bertukar lain huhuhuhu hampeh tullah:

Aku asah ajalah semua pensel diorang tu dan ganti dengan 5 batang pensel lain yang baru. Yang atas ni ialah koleksi pensel diorang sepanjang tahun ni (tak campur 4 batang baru warna biru tu). Terfikir juga nak PM cikgu diorang untuk aku 'sponsor' pensel dan pemadam untuk kegunaan anak-anak murid dua kelas ni sepanjang setahun Tahun 2023. Tapi tunggu bulan Mac 2023 diorang naik kelas baru...




0 Comments

No comments:

Post a Comment

Tulisle apa pun, aku baca ^_~