Home » , » Tunggu Hujung Tahun

Tunggu Hujung Tahun

EmpayarUtama - Monday, March 13, 2023 : No comments

Macam kebetulan je, bila aku berkongsi sesuatu; akan ada berita berkaitan yang menarik untuk aku kongsikan seterusnya.

Imej sebelah ni aku ambil yang tertinggi setelah berulang kali buat 'ping' untuk lihat kelajuan internet di rumah. Nampak ok tapi tak berbaloi berbanding capaian sewaktu 'installation' pada hujung Mei 2021 dulu. Boleh tengok imej perbandingan di hujung entri ya.
Tapi pak menteri berkaitan, nampak bersungguh untuk atasi masalah yang berpenduduk katanya hanya sekitar 3 peratus je yang terlibat.


Hujung tahun ini kita lihat sampai ke mana capaian janji seterusnya seperti yang aku baru je kongsikan awal bulan ini.




Info penuh boleh baca di sini

Haa, sebelum ni berkongsi masalah capaian yang ke laut bila berada di kampung; kali ni di tengah Bandaraya Johor Bahru dengan 'modem' dan 'router' yang katanya boleh 'carry' sampai 800Mbps kalau nanti aku nak 'upgrade' kepada pakej 800Mbps [sekarang ambil Pakej 500Mbps] :

Speedtest pada 1 Jun 2021
Download 392.7; Upload 110.6
Perkongsiannya di sini
Speedtest pada 7 Mac 2023
Download 182.7 (tak sampai separuh);
Upload 108.7 ...Setelah 21 bulan...

Masa pasang ok, lepas tu ko...




0 Comments

No comments:

Post a Comment

Tulisle apa pun, aku baca ^_~