Home » , » Nasihat Dari Scammer

Nasihat Dari Scammer

EmpayarUtama - Saturday, April 8, 2023 : 1 comment

Siang tadi ada satu kawan minta tolong. Dia bagi info melalui whatsapp, katanya ada buat pembayaran set balang kuih untuk hari raya. Aku pun bukalah facebook page sipenjual tu.

Dah terlanjur ni, aku berkongsilah Page Home&Living Enterprise di mana page ni dibina belum pun sampai 3 bulan, 27 Januari 2023 baru je.

Dua posting terakhir dia dok promot
bekas kuih untuk raya yang ada lebih 20 pilihan, memang menarik. Ada juga posting dia agar "hati hati dengan scammer" (ahahahah scammer nasihatkan orang lain pasal scammer)


Aku berani tulis begini sebab memula aku boleh pos komen, dan boleh berchatting dengan owner page.

Tapiiiiiii..... lepas dia baca mesej terakhir aku pasal tracking number GDEx (pukul 1.20 petang tadi dia baca); terus dia padam posting promosi set balang kuih tu dan hanya boleh view je dah tak boleh komen lagi dah...
Sebabnya, tracking number GDEx tu dia sendiri yang bagi. Dan semakan di GDEx - nombor tracking tu tak wujud.












Terang sangatlah nak menipunya. Dia lupa agaknya dalam postingnya tentang berhati-hati dengan scammer tu; promosi set balang kuih yang awalnya dia sendiri yang buat promosi tu masih ada - dia yang screenshot page promosi tersebut.

Jadi aku simpulkan, dia dan beberapa geng bersekongkol jadi scammer untuk buat duit raya tahun ni...




1 Comments

1 comment:

Tulisle apa pun, aku baca ^_~