Home » » Real Life vs Herbalife Bukan Ada Beza Pun

Real Life vs Herbalife Bukan Ada Beza Pun

EmpayarUtama - Tuesday, December 22, 2015 : 4 comments

Perasan tak - ada masa-masanya bila kita rasa marah atau tak puas hati kat seseorang, kita tak luahkan rasa marah kita tu terus pada dia. Sebaliknya kita lepaskan pada orang lain.

Andaian aku saja. Mungkin betul. Kalau tak betul mintak maaflah. Masa itu kita tak terfikirpun apa perasaan orang yang terima ledakan kemarahan kita.

Bila aku tengok orang yang buat salah tak ambik inisiatif untuk betulkan kesilapan apatah lagi nak mintak maaf, maka akulah yang mengalah untuk minta maaf. Dan untuk tidak burukkan lagi keadaan maka aku keluarlah dari perbincangan grup tersebut.

Tapi iyalah kita memang tak mampu nak baca isi hati orang lain. Screenshot yang aku terima selepas tu - aku cuba jadikan pedoman dan simpan dalam belog ini untuk rujukan para pembaca selepas aku nanti.


Aku tak pasti pernah berkongsi atau tidak tentang 'peluang kedua' yang dianugerahi Allah. Hakikatnya dah 2 kali nak tinggalkan dunia tapi kuasa Allah mengatasi segalanya.

Aku cuma ulas sikit jah di ruang komen Wajah Dan Nostalgia; dan ada sikit dalam Memori Abah Bahagian Satu. Aku takutlah nak berkongsi benda-benda yang aku sendiri tak pasti. Cerita sikit-sikit bolehlah.....

Peluang kedua aku terima waktu kecik lagi. Darjah dua ke tiga entah aku dah lupa. Tak tau apa-apa pun. Kes pertama mangsa denggi berdarah negeri Johor. Disebabkan tak ada ubat untuk penyakit ini aku dibiarkan saja di wad terasing dari pesakit lain. Jika bernasib baik, aku hidup (dan mungkin ada kesan sampingan yang tak terduga) dan jika tak bernasib baik; ianya adalah jawapan kepada screenshot di atas: 'real life pun dah left dah...'

Peluang kedua yang kedua aku terima – kira peluang ketigalah kannnnn? Sewaktu tingkatan 3 bila aku dicutikan dari sekolah selama 6 bulan. Terlantar tak ingat apa-apa, tak mampu buat apa-apa. Ramai kengkawan yang melawat bercerita selepas itu yang aku sewaktu sakit suka bercakap tentang kematian... Dan aku sudah dibacakan yaasin untuk permudahkan urusan Allah samaada untuk aku 'left from real life' atau tidak.

Aku tak ambik hati bila orang buat kenyataan macam kat screenshot tu; Cuma apa yang aku boleh pesan ialah jagalah pertuturan, budibahasa, setinggi mana pun darjat, pendidikan, harta; kita jagalah tingkahlaku sebab kita tak tahu bila kita akan 'left from real life' tu.


Macam biasala. Tajuk takde kena mengenapun dengan isi kandungan. Dan sekarang aku di sini untuk berkongsi cerita ini...






4 Comments

4 comments:

  1. Cerita betulkah ini? Jika betul kamu ni batch saya dulu kelas Mutiara ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr alamak alamak (kantoi nih; siapa ya?) ehehe En Anon salam kenal :)

      Delete

Tulisle apa pun, aku baca ^_~