Home » » Busuk

Busuk

EmpayarUtama - Tuesday, January 10, 2012 : 11 comments

Tergamam 3 hari terus tak de aktiviti blogwalking dan yang sewaktu dengannya bila soalan aku pasal bagus sangat ke ping tu kena perati dan diletak sebagai salah satu artikel pilihan busuk.

Lepas dapat feedback dari busuk; aku terus buat printscreen. Tapi untuk mengurangkan keresahan (ceh cam
pompuan je dok resah resah hahahahah) aku bukak jugalah beberapa belog kengkawan yang ada dalam busuk tu sebab aku kena ambik kira tentang klik ratio. Tak patut le bila dah ping kat situ aku buat bodo je nunggu trafik masuk. Banyak cantik muka aku. Eh kalau tak berapa jelas klik je kat gambar yang korang berkenan yea. Macam aku cakap dulu-dulu; aku tak men kotor punya. Tak de nya aku letak link iklan kat gamba tak hensem aku tu. Yang ni pukul 7 pagi 8/1/2012:
Lupa lak nak bagitau. Aku dok cari camana nak dapat page ni godeh sana godeh sini tak jumpa. Jadi kalau nak nengok korang punya submission dan capaian trafik cuba cara ni (login dulu yea jangan lupa lak).

Dekat page Widget Trafik tu ada 4 link kod widget, tekan jelah mana-mana link contoh cam sebelah ni haaa -->

Yang aku bulatkan merah tu kira akunyer id. jadi korang cuba tukar link bawah ni dengan id korang:

http://busuk.org/ping/user/100000353303658

Tukar nombor-nombor yang kaler merah tu ngan korang punya sendiri asyik dok nengok aku punya je malu ah :). Pastu bookmarkle kat pc korang. Senang-senang boleh tengok sendiri punya statistik terkini submission takyah login pun takpe.

Sebenarnya memula dulu ada letak widget busuk tapi lepas dua tiga menjak bila hantar entri je thumbnail tak kuar terus aku buang widget tu. Ni pun aku lom cuba lagi ping entri entah dah ok ke belum.
Kebetulan dalam artikel pilihan tu (tengok gamba atas, gamba ataslah...ikon nombor tiga) ada entri dari Dunia Seorang Blogger yang ajak [JOM SELESAIKANNYA!]Masalah Thumbnail di Ping Busuk macam membantu tapi aku belum cuba lagi. Nanti bila senang aku cuba.

Ada juga aku cerita sekali lalu pasal kotak jerit percuma dari busuk tapi bila baca pandangan dari Haw tentang shoutbox tempatan yang mudah dimasuki tanpa perlu ke belog tuanrumah dan spesifik tentang Busuk; rasanya busuk kena ambik berat juga pandangan Haw ni. Ntahlah ada respon ke tak aku pun tak tau. …

Dan yang bawah ni aku ambik lepas kul doblas malam tadi ngam-ngam bila dah tak nampak anak bulan link aku. 2 hari je lekat kat ruang pilihan:
Tengok sekali perbandingan 3 entri teratas walaupun tak terpilih sebagai artikel pilihan. Jangan ketawakan hits yang aku dapat aaa bukan pemes pon. Mungkin bagus untuk jangka panjang tapi aku belum boleh komen apa-apa sebab baru na lagi...





11 Comments

11 comments:

  1. serius tak paham..hehe...syok2 jerr letak ping busuk...biar la tak da rating apa pun..janji tak busuk..ngeee...all the best!!!

    ReplyDelete
  2. hehe,aie pernah masuk rating kat busuk tahan beberapa hari..entri pasal kamera dari lighter,memang masa tu statistik kat blog mencanak naik giler2..

    ReplyDelete
  3. tak penah ping kt busuk..kt grub fb je slalunye

    ReplyDelete
  4. serius empayar...
    teman memang blur....
    harap2 awk success ler dgn ping nie....

    ReplyDelete
  5. aida tak berapa paham dengan keterangan empayar nie.. tapi ping dekat busuk memang boleh menjana traffic untuk masa2 tertentu.. pasal busuk nie patutnya kita menyokong depa pasal hasil karya anak tempatan kan. :) aida jarang ping kat mana2.. tu traffic pun slow.

    ReplyDelete
  6. heeh tahniah la utk pencapaian trafik yg menaik...tapi cam biasa la eyza masih tak paham cara nak guna ping tue. hihi

    ReplyDelete
  7. oh,,ingatkan apa la yang busuk tadi..ngeh3x..:P

    ReplyDelete
  8. faham sikit2 je..hihi
    dulu masa mula2 rajin la ping entry,lepas tuh dok asyik heng je ping tuh,terus dah tak wat.so bila tak wat,means kitanya entry xkan ada dalam ping busukkan?so kalau tak de,malas nak letak lagi

    ReplyDelete

Tulisle apa pun, aku baca ^_~