Home » , » Cabaran Bermula, Ada Berani?

Cabaran Bermula, Ada Berani?

Empayar Utama - Tuesday, January 3, 2012 : 19 comments

Entri pertama aku tahun ni dalam suasana yang agak kelam kabut. Ni pun baru je balik setelkan transpot budak-budak. Sampai empat sekolah nak kena susun. Siang tadi setengah hari bersenang lenang kat sekolah kebangsaan daftar persekolahan Afrina. Ngam-ngam dapat duduk depan meja cikgu; taklimat bermula. Santai je lah aku potong kertas A4 pastu buat nombor ramalan pas kat ibubapa yang ramai berdiri kat belakang. Cam biasa aku amik nombor satu sebab dah duduk hehehe.
Dah ada nombor tu terus je ke kedai koperasi beli buku tulis dan aktiviti dia, abang dan kakaknya; kes last minit baru beli hahahah. Siap je kat situ bergegas pulak ke Pejabat Pendidikan Agama sebab baru teringat ada beberapa lagi buku sekolah agama belum lengkap. Elehhh sampai sana pun masih tak lengkap juga le... Terus gi Giant hantar jahit lencana kat Auntie yang entah bila ntah nak tampal seluar jeans koyak aku. Pukul 4 tadi baru rasa ok dah semua. Ok mende, teringat pulak nak confirmkan kelas si kakak yang naik menengah sesi pagi ke sesi petang. Semalam dah tipon cikgu dia - macam dengar tak dengar je; hambik ko rupanya kena sesi petang. Kenalah ke sekolah agama pulak tukar kelas dia ke belah pagi. Semput tul.

Balik rumah, nampak ada satu kertas Pos Laju kat pagar alammmakkk bila pulak aku order barang ni? Tak de nama pengirim - Si Alya pulak sibuk nak ikut. Cabutle ke bangunan Pos Laju kat Larkin Industri. Sekali tu kan....... Aku betul-betul lupa pasal yang ini...

Tak sempat aku nak snap parcel buat kenangan; laju je Alya bukak bungkusan tu... Adei... Aku cuma boleh jeling-jeling manja jelah sebab tangan dok pegang stering. Dalam hati aku terharu sangat terima hadiah dari Remyhazza sebab seumur hidup aku tak pernah dapat peten camni. Siap ada kad lagi:

Memang cantik hadiah ni siap stand:
Tapi bila fikirkan semula kat rumah ada hero dan ramai heroin; aku buat keputusan gantung kat dinding. Remy, terima kasih atas hadiah dan ingatan tu harap terus berblogging dan berjaya dalam apa jua yang kamu cita-citakan. Aku juga harap sangat agar entri ni jadi pemberi semangat buat kita semua. Tahun ni nampak macam lebih mencabar berbanding tahun sudah.

Selamat berblogging dan selamat bertahun baru ^_^


related posts plugin for wordpress, blogger...

^_^

19 comments:

  1. tahniah bro..^^,
    cantik tu..terbaik..

    ReplyDelete
  2. tahniah empayar......
    rezeki ade dimana mana....
    tuah manusia sapa yg tahu....

    terharu sangat bro !!!!
    buat entry special pasal benda nie....
    anyway...slmt pi antar anak ke sekolah !!!tahun 2012 yg semakin mencabar.....
    jadi, kena sama2 kita bersedia....

    ReplyDelete
  3. baguih EU nie...seharian berpenat lelah demi memastikan kesempurnaan sekolah anak2.

    tahniah dpt hadiah tue...cantik gambar tue.

    ReplyDelete
  4. selamat tahun baru.cantiknya hadiah tu..cantik giler.

    bz betul jadi ayah ek.hihi

    ReplyDelete
  5. buah tangan yang penuh bererti untuk tahun 2012...azam mesti bertambah untuk terus maju dalam dunia blogging...tahniah...

    ReplyDelete
  6. dalam kesemputan bermeraton dalam uruskan persekolahan anak2.. hadiah itu lah seperti hadiah untuk kesemputan tadi... untunglah kamu..

    ReplyDelete
  7. tahniah.. cantik hadiah tahun baru :)

    ReplyDelete

Tulislah apapun, aku baca...