Home » » Jujurlah Padaku... Part II

Jujurlah Padaku... Part II

Empayar Utama - Thursday, February 16, 2012 : 15 comments

Hehe ada sambungan ke? Aku tengah belajar buat entri pendek-pendek. Selalunya cerita aku panjang berjela korangpun malas nak baca. Aku tengah cubalah ni. Asalnya memang panjang kenalah pecah 3; eh ada Part III ke? Ada kot...

Kali ni ala-ala politik - maklumla PRU dah dekat; ujung tahun ni rasanya.

Dalam banyak-banyak wawancara; aku suka baca yang ini (lagi sekali - bukan link cupcup, saja aku pendekkan sebab link panjang sangat) kerana lebih bersifat global dan tak terbatas kepada isu dalam negara.

Malam tadi ingat nak update belog, member panggil minum pulak. Nak tolak kang kecik hati tapi bila layan minum sampai ke pagi sudahnya pc aku hang. Masa dok minum kopi, sorang member yang macam minat ngan politik kata "... sekarang tak boleh nampak apa-apa. Tulislah apa pun, buatlah macam mana pun, segalanya akan ditentukan dan nampak jelas bila sebulan je lagi nak pilihanraya." Entahlah aku tak minat politik, ikut gitu-gitu je.

Taaaaapi kan, banyak belog kengkawan yang mirip-mirip politik suka buat cerita samar-samar (senang cakap belum sahih) atas alasan sekadar bagi laporan untuk pengetahuan sahaja. Tapi bila dah publish entri, mendesak-desak pula yang ditohmah supaya buktikan tohmahan tu tak betul... Dan komen-komen yang diperoleh bercampur baur - sokong dan tak sokong; setuju tak setuju sangatlah; siap bergaduh-gaduh dalam belog hanya kerana baca cerita yang belum pasti.
Ini imej masa aku Miss Sikit Jadi Top 10 Terkaya Di Malaysia
nasib tak pemes, kalu tak mesti ada yang suruh buktikan ^_^

Bila sumber sebenar mohon maaf kerana bagi berita tak betul; belog-belog kengkawan ni buat bodo je... Kan lebih bagus kalau awal-awal takyah pos dulu cerita yang samar-samar tu. Atau.... dalam politik memang kena buat macam ni ke?...

Layan lagilah lagu "Jujur" kat youtube ^_^


related posts plugin for wordpress, blogger...

^_^

15 comments:

  1. minat jugak dengan politik,tp sekarang politik lebih pada kuasa...bukan lebih kepada membantu golongan yg dibawah...

    ReplyDelete
  2. tak minat politik...hanya sekadar menjadi pemerhati hehe...

    betul tue, kalau benda belum sahih dan pasti tak payahlah dipublish entrilagi...

    jom karok lagu tue 'jujurlah padaku'...

    ReplyDelete
  3. if samar-samar ok lagi dari yang duk buat cerita menjatuhkan maruah...

    apa pun.. majulah empayar utama untk negara... erk..

    ReplyDelete
  4. kesebelas terkaya......
    tak sangka milionaire cam empayar merendah diri......

    ReplyDelete
  5. politik-politik jugak, jangan sebab politik akidah terpesong... :)

    ReplyDelete
  6. tahniah sebab dapat tempat no 11, hehehe..

    :-)

    ReplyDelete
  7. ayie pun teringin jugak nk buat entry politik...dah pernh buat tapi sikit jer baru.

    ReplyDelete
  8. ck budak2 lagi. budak2 xleh men politik. keh keh keh.

    ReplyDelete

Tulislah apapun, aku baca...