Home » » Projek Kemas Tadika KEMAS

Projek Kemas Tadika KEMAS

Empayar Utama - Sunday, April 7, 2019 : No comments

Uihhhh tahun ni aktiviti murid-murid Tadika KEMAS lain macam betul. Ada beberapa tugasan diberi kepada anak-anak untuk disiapkan di rumah. Mak bapak budak ler yang bertungkus lumus menyiapkan hasil kerjanya hahahahahampagas tullah.

Setakat ni baru masuk bulan 4 dah 4 tugasan diberi. Dah macam kelas seni untuk tingkatan menengah je. Aku
pulak ada dua hero di Tadika, masing masing nak bersaing sapa punya paling lawa. Semput jadinya.

Belum campur aktiviti luar kelas. Aritu gi kolam di Starhill. Pastu ikut perarakan Maulidur Rasul. Dengar cerita dah nak bersiap siap untuk aktiviti sukan pula lepas ni.

Haaa ini la yang dapat aku tolong diorang seadanya:

Tugasan Pertama - buat model dari lukisan bentuk rumah, pagar dan pokok. Hasil seterusnya ikut kreativiti:

Kiri rumah Asyraaf vs Kanan rumah Aisy...

Untuk tugasan kedua; ada beberapa tajuk diberi. Diorang pilih tajuk 'bentuk dan warna' hasil dari bahan terpakai...


Hasilnya:

Hidupan Laut vs Flora & Fauna

Tugasan ketiga kena jadi chef. Buat sandwic je tapi kena sediakan apron, topi chef serta telur rebus huhuhu

Ada juga kena sediakan barangan untuk projek di kelas seperti garam untuk hasilkan tanah liat; serta buat corak dan kena sediakan kacang bendi ke, kentang dah siap berukir ke, batang pisang ke atau bawang besar..... Aku fikir time aku sekolah rendah je buat projek tu. Zaman aku lom ada tadika.

Tugasan terkini:
Anak pokok bunga - Anak pokok sayur - dan benih serta pasu/bekas tanah.




2 anak kena 2 set lerrr...


0 Comments

No comments:

Post a Comment

Tulislah apapun, aku baca...