Home » » Kambing Qurban Maulidur Rasul

Kambing Qurban Maulidur Rasul

EmpayarUtama - Sunday, March 16, 2014 : 3 comments

Dalam tempoh 6 bulan ke belakang; ada tak sapa-sapa tau isu dalam negara yang melibatkan 'belanja besar' yang tidak dilaporkan? Kongsi lar sama-sama. Bukan apa, aku tak fikir kita sanggup korbankan sebuah pesawat yang mahal (rasanya sebuah Boeing 777 lebih dari AS$200 juta).

Cuma nampak macam ada skrip untuk lengahkan sesuatu agar tidak bocor
dan alih pandangan kita semua agar terarah kepada satu benda jah.

Seminggu dah berlalu; mungkin belum cukup lagi masa agaknya untuk ejas sana sini. Jadi sekarang ni siasatan bertumpu kepada 'pilot' dan ahli keluarga... 'Pilot' yang cuti pada hari kejadian 'dipanggil untuk bertugas' (adakah kerana kepakaran beliau diperlukan untuk tugas sama ada buat penerbangan berisiko atau / serta mendaratkan pesawat di landasan yang agak pendek). Kenapa tak siasat siapa yang panggil beliau bertugas, kenapa pilih beliau; bukan 'pilot' lain untuk penerbangan tersebut?

Begitu juga salah seorang krew, Mohamad Hazrin Mohamed Hasnan - "He was supposed to be back on Sunday and fly off to Paris but he had to replace someone for that sector (China)"

Selain 'pilot' - Tan Size Hiang (antara krew) juga memiliki flight simulator di rumah. 'Pilot' saja yang kena siasat...

Lagi best - keluarga 'pilot' macam dah diberitahu awal-awal akan ada kunjungan dari pihak tertentu / tohmahan dalam 'game' ini jadi mereka sekeluarga keluar dari rumah ngam-ngam sehari sebelum kejadian. Tak pasal-pasal satu keluarga jadi kambing hitam. Macam dah ada skrip tersedia aja.

Berapa lama lagi masa untuk kami rakyat Malaysia perlu tahu perkara sebenar? Atau kami rakyat Malaysia tak akan dapat tahu apa-apa.



Penat nih nunggu...



3 Comments

3 comments:

  1. menunggu dan menanti dengan penuh kesabaran.. #PrayForMH370

    ReplyDelete
  2. ada udang disebalik batu ni...
    semoga mereka selamat dijumpai..amin

    ReplyDelete
  3. sy pun rasa, macam ada 'something' yg cuba bermain :)

    ReplyDelete

Tulisle apa pun, aku baca ^_~