Home » » Sedih, Sebak Setelah 72 Jam Berlalu

Sedih, Sebak Setelah 72 Jam Berlalu

EmpayarUtama - Tuesday, March 11, 2014 : 3 comments

Tidak ada apa yang lebih; dapat aku sumbangkan seperti sebelumnya. Aku hanya melihat, mendengar dan berdoa agar satu keputusan yang terbaik dapat kita semua terima. Begitu juga hubungan baik antara kerajaan dengan negara-negara di mana rakyat mereka terlibat sama - China khususnya.
(Kredit gambar dari fuh.my)
Dan aku abadikan video ini di sini :


"MH370, we hope the radar can see you. If you copy, keep flying at your current height until you reach your destination. We'll clear the way for you. Everybody is more than happy to let you be the first to land. The sky is clear, with temperature in Beijing at five degrees Celsius, a little bit cold. Please wear your coats to keep warm. Remember to hug your family and friends after you disembark. They love you, they really do"

"MH370, kita harap radar dapat melihat kamu. Jika kamu dengar, teruskan penerbangan pada ketinggian kamu sekarang sehingga kamu tiba ke destinasi. Kami akan lapangkan laluan untuk kamu. Semua orang akan berbesar hati memberi kamu peluang mendarat terlebih dahulu. Langit cerah, dengan suhu di Beijing adalah lima darjah celsius, agak sejuk sedikit. Sila pakai kot kamu untuk panaskan badan. Jangan lupa dakap ahli keluarga serta sahabat setelah kamu turun. Mereka sayang kamu, benar-benar sayang kamu."


#MH370 ‪#‎prayforMH370‬ ‪#‎doakanMH370 #doauntukMH370 #malaysiaairlines #malaysia



3 Comments

3 comments:

  1. walaupun bukan ahli keluarga eyza yang terlibat, namun tetap bersedih mengenangkan nasib penumpang2 dan anak kapal MH370. Buat orang di luar sana, jangan lah menambahkan penderitaan mereka ini dengan membuat bermacam spekulasi.

    #pray4MH370

    ReplyDelete
  2. semoga MH370 dapat kembali pada kita dengan sempurna. aminn.

    ReplyDelete
  3. Allahurabbi T_T

    Ya Allah,
    Jika di langit Kau turunkanlah,
    Jika di laut Kau tunjukkanlah,
    Jika di darat Kau temukanlah...

    Aminn..

    ReplyDelete

Tulisle apa pun, aku baca ^_~