Home » » Sekarang Pelik VII – Misteri Nusantara vs Detik 12 Malam

Sekarang Pelik VII – Misteri Nusantara vs Detik 12 Malam

Empayar Utama - Monday, May 12, 2014 : 8 comments

Cerita ini aku labelkan kategori 18PL jadi adik-adik yang kurang faham kena rajin bertanya orang yang lebih tua ya. Ianya terlebih seram sikit je berbanding Kisah Seram UUM yang pernah aku kongsi dulu.

Aku jarang-jarang pusing keliling rumah selepas tengah malam. Baru-baru pindah dulu adalah rajin sikit dan selalu terserempak dengan pakcik
rumah hujung yang juga buat rondaan sendiri. Taman ni tak ada rukun tetangga. Itu yang sebelah rumah grup pulis pun selalu kena pecah masuk.

Empat malam lepas nampak satu tong sampah baru kat belakang satu rumah jiran. Aikkk heran juga sebab semua rumah dah terima tong sampah kelabu daripada Bandaraya bawah selenggaraan SWM.


Jadi pagi tadi lepas budak-budak ke sekolah aku bersembang dengan jiran tu pasal tong sampah baru kat belakang rumah dia.

Katanya "dulu saya park kereta kat sini tapi kat bawah dan tepi kereta ada saja plastik bungkus sisa makanan. Kereta tu tak selalu digunakan. Saya fikir kucing bawa dan makan kat bawah kereta. Satu hari tu makcik jiran sebelah suruh alihkan kereta ke tempat lain sebab dia ada pesan kat makcik selang dua rumah dari rumah saya untuk tengok-tengokkan table-top baru dia"

Oh lupa. Makcik tu baru buat table top belakang rumah. Habis makan longkang dan sedikit kawasan jalan belakang rumah jadi table-top. Dah cantik camtu memangle tarik perhatian orang yang berminat nak tengok isi kandungannya. Akhirnya barang-barang tersimpan kena curi juga. Itu yang dia pesan kat makcik selang dua rumah dari rumah sang jiran tadi tu untuk tengok-tengokkan. Tapi kereta sang jiran menghalang pemandanganlah pulokkk... Kenalah sang jiran tu alih kereta dia ke tempat lain walaupun dia park kereta memang kat belakang rumah sendiri dan tak ganggu sesiapa atau laluan kenderaan lain.

Sambung sang jiran lagi "lepas kosong, kadang-kadang masih ada plastik bungkus kat situ. Ada yang dah terbuka kucing punya kerja agaknya. Nak jadi cerita – lima hari lepas kebetulan saya kat dapur. Tepat jam 9.20 pagi saya nampak seseorang bawak satu tapaware berisi nasi beriani, roti canai dan tiga ketul cucur udang dengan selamba curah kat belakang rumah saya betul-betul menghadap tingkap dapur tempat saya tengah berdiri. Nak saja saya buka tingkap dan tegur tapi saya fikir kita ni hidup berjiran. Saya diamkan saja. Jadi saya beli satu tong sampah baru, letak plastik sampah taruk kat belakang rumah untuk kemudahan semua"


Ohhhhhh camtu rupanya. Eheheheheheheheh.......

Buat semua makcik-makcik, walaupun terlewat satu hari - Selamat Hari Ibu. Kepada semua jururawat pula - Selamat Hari Jururawat Sedunia :)


related posts plugin for wordpress, blogger...

^_^

8 comments:

  1. salam...lama benar tak dtg sini..

    manusia ni..serba serbi nak kena ajar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knor, saya pun belum sempat nak bw. Hidup masih berterabur lagi nih

      Delete
  2. mati2 aku ingat cerit hantu hehe.wah seronok dia buat keje macmtu..nape blakang umah jadi port?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu arrr sapal... (isy teringat zaman mirc lorrr hehe selalu lepak kat 'kampung', 'kampungku')...

      Delete
  3. Replies
    1. Sebenarnya kan bang Harith Iskandar; masa makcik tu tuang nasi beriani, roti canai dan tiga ketul cucur udang; jiran saya rakam dalam enset dia (ngam-ngam berdepan tingkap dapur yang 'tinted') tapi dia tak ada yutiub. Kalu tak boleh kalah 'hits' 'gangnam syle' hahahahahahahah

      Delete

Tulislah apapun, aku baca...