Alhamdulillah walau makin sibuk rezeki bertambah. Aku beli 4 MAXIS prepaid untuk budak-budak sebab teruja dengan 'Chat' Sosial Percumanya.
Nombor yang macam aku pernah cerita dulu dah takde keluar lagi. Jadi nombor yang ada bermula dengan 011 diikuti lapan nombor lain. Lepas top-up, masing-masing ada kredit dan boleh ber'wechat'; ber'whatsapp' dan berfesbuk dengan percuma selama seploh hari.
Nombor yang macam aku pernah cerita dulu dah takde keluar lagi. Jadi nombor yang ada bermula dengan 011 diikuti lapan nombor lain. Lepas top-up, masing-masing ada kredit dan boleh ber'wechat'; ber'whatsapp' dan berfesbuk dengan percuma selama seploh hari.
Tapikan, dalam dok menunggu tamatnya 10 hari tu; aku congak balik - Kalau dah boleh ber'wechat'; ber'whatsapp' dan berfesbuk dengan percuma diorang kurangle bertalipon. Tak gitu? Bes tu, kredit yang ada jadi apa? Jadi aku ke pejabat MAXIS terdekat untuk dapatkan yang terbaik bagi kedua-dua belah pihak. Aku ringkaskan cenggini :
Pusing tang mana pun, pengguna tak dapat situasi menang-menang. Terutama terhadap iklan ''Chat' Sosial Percuma' yang nampak syok tapi menjerut leher. Bayangkan selepas 3 bulan pertama (jangka sederhana; tak begitu pendek tak begitu panjang) jika dapat tarik 200,000 pengguna remaja dan budak sekolah - katalah top-up yang expired masih berbaki dalam RM20 setiap bulan, kali 3 bulan (hidup/aktif bila tambah top-up); ditambah lagi dengan rakyat Bangladesh sebab kad prepaid tu siap ada tulisan Bangladesh dan promosi 'kadar panggilan terendah ke Bangladesh'; untung jual kad prepaid belum kira tau - perghhh...