Cerita Yang Jarang Jarang Terkini :

Promosi Disember GDeal

EmpayarUtama - Thursday, December 2, 2021 : 2 comments

Sepanjang Disember 2021 ini GDeal membuat beberapa promosi untuk produk jualan barangan mereka. Bolehlah dikatakan sebagai promosi hujung tahun. Syaratnya mudah saja, kena masuk (login) laman web mereka untuk menikmati tawaran yang dipromosi.

Tidak kurang dari 12 promosi yang ditawar oleh GDeal. Ini tidak termasuk promosi penghantaran percuma untuk pelanggan
sekitar Penang. Maklumat lanjut tentang promosi ini ada di senarai ke 13 di bawah ya.


Mari lihat promosi menarik dari GDeal, manalah tahu ada yang belum pernah dengar atau sebelum ini tak tahu yang kita boleh berbelanja terus melalui laman GDeal :

Jika anda memang pembeli tegar shopee, boleh bandingkan harga yang ditawarkan sebelum membuat keputusan (klik imej untuk ke produk page Shopee) :
NEUTROVIS Bosch Thermos Sofa Chairs Curtains Dressing Tables Computer/Study Tables General/ All Products

Berbanding shopee, buat masa ini tiada stor GDeal di dalam laman web lazada, akan tetapi produk atas nama GDeal ada di dalam pasaran Lazada.

Di bawah ini antara produk yang ada di Lazada :

GDeal juga mengambil bahagian dengan menempatkan Official Storenya di PGMall; laman 'shop online' tempatan milik Malaysia. Anda boleh buat perbandingan harga empat platform ini: GDeal - Shopee - Lazada - PGMall.


Marilah kita sama sama memberi sokongan kepada PGMall. Daftar di sini.


PGMall Review

EmpayarUtama - Wednesday, December 1, 2021 : 2 comments

Dua berita sensasi hari ini - Wujud varian baru yang lebih menakutkan iaitu varian 'Omicron' dan paling sensasi pastilah kekalahan 0-2 JDT kepada KL City.

Ok itu selingan saja. Hari ini saya nak cerita tentang PG Mall. Nama PGMall mungkin agak asing terutama kepada mereka yang tak pernah berurusan untuk berbelanja secara online. Kita biasa dengar Shopee, Lazada,
Zalora, serta beberapa nama lain yang membuat perniagaan e-dagang, tetapi nama PGMall mungkin agak janggal dan kurang dikenali.
Sebenarnya PGMall berada di kedudukan ketiga teratas online shopping. Berbanding Lazada, prestasi PGMall amat membanggakan.Teruskan bacaan kenapa saya kata begini.

Tinjauan iPrice Group menunjukkan suku tahun ke 3 (Julai - September 2021) di Malaysia; Shopee mendominasi 71 % daripada keseluruhan trafik web online shopping, diikuti Lazada dengan 18 %, dan PGMall dengan 9 %.

Sekatan PKP dimanfaatkan Shopee Malaysia dengan melancarkan beberapa promosi baucar makanan dan penghantaran percuma, yang menarik minat ‘pengguna baharu’ dan ‘pengguna sedia ada’.
Laporan Napoleon Cat pula menyatakan 87.2 % daripada keseluruhan penduduk Malaysia adalah pengguna Facebook (sehingga Oktober 2021). Ini menunjukkan bahawa Facebook memainkan peranan penting dalam mencapai pasaran Malaysia dengan berkesan untuk perniagaan dalam talian.

Sumber asal : iprice insights

Trafik PG Mall agak besar iaitu hampir 7 juta pengunjung sebulan. Ini merupakan separuh atau 50 % pengunjung berbanding Lazada yang bermula 5 tahun lebih awal. Kemungkinan pasaran PGMall akan memintas Lazada dalam masa terdekat.

Ini disebabkan PGMall masih tersedia dengan hanya sekitar 270 Official Store dan peningkatan lebih banyak store akan membantu kepelbagaian pilihan produk di PGMall. Jika Lazada punyai lebih 25,000 Store; berapa Store di dalam Shopee? Jurang store mempengaruhi minat pengguna untuk melayari laman-laman e-dagang ini.

Fakta menunjukkan PGMall jauh ketinggalan 8.25 kali jumlah pengunjung bulanan berbanding Shopee. Shopee hanya beroperasi 2 tahun lebih awal dari PGMall dan dalam tempoh 6 tahun berjaya menarik purata lebih dari 57.5 juta pengunjung setiap bulan. Saya percaya PGMall punyai pasukan terbaik mengatur strategi dalam mengejar pasaran.

E-commerce
Tahun Beroperasi
2012
2015
2017
Latarbelakang Pemilik
Ali Baba Group - China
Sea Group - Singapura
PG Mall Sdn. Bhd (Malaysia)
Nota: PGMall disokong oleh Public Gold Marketing Sdn Bhd (Malaysia)

Usaha melakukan jaringan kerjasama antara PGMall dan JD Worldwide telah menggalakkan penjual tempatan menawarkan jenama tempatan yang unik ke dalam pasaran China. Strategi ini menjadikan platform PGMall sebagai salah satu perniagaan dalam talian domestik yang paling menonjol di Malaysia.

Saya akan sambung dengan promosi PGMall dilain cerita. Dah baca, kan?
Marilah kita sama sama sokong PGMall.


Promosi dari TRAPO

EmpayarUtama - Friday, November 26, 2021 : 4 comments

Trapo Car Mats tersedia untuk lebih 800+ model kereta. Ia menjadi jenama No.1 ‘Motors Category in Shop & Lazada’.

Terdapat lebih 10,000 Ulasan/review dengan 98% maklumbalas penilaian positif. Custom Fitted, Anti-Slip serta menghapuskan 99.9% Bakteria. Yang pasti - Jaminan selama 1 Tahun.

Semua produk Trapo dibuat di Malaysia. Pada masa ini, ia mempunyai 5 hab di Malaysia, Singapura dan Indonesia. Salah satu matlamatnya adalah untuk meningkatkan pengalaman pemanduan anda dengan menyediakan pemanduan yang selamat dan bersih melalui produk inovatif.


Pencucian bilas air sangat mudah.

3 versi Trapo Car Mats :

Bermula hari ini hingga 13 Disember 2021, Trapo mengadakan beberapa siri promosi seperti berikut :

Produk Trapo Oxtra merupakan beberapa aksesori yang disesuaikan secara khusus untuk meningkatkan keseronokan/keselesaan pemanduan. Ia dijamin asli dengan aksesori berkualiti tinggi. Aksesori yang dibuat dengan mengambil kira pemanduan serta jaminan dari pengilang/pengeluar.

Mari lihat antara aksesori menarik dari Oxtra :


Had Limit Entri Pos

Baru baru ni aku ada pos cerita pasal Sofa Set. Sambil tu, promotlah beberapa imej untuk perbanyakkan pilihan pembaca yang jika berminat nak tengok. Tapi ini bukan isunya.

Aku memang dah tetapkan 3 post entri di laman utama. Maksudnya akan ada 3 paparan ringkasan cerita untuk setiap halaman. Tup tup bila cerita Sofa Set tu di’published’, cuma satu (1) paparan pos saja yang tersiar
di laman utama. Jenuhlah semalaman tak tidur dan serba tak kena bila mengejas balik postingan tu.

Akhirnya aku buat semula, masukkan satu persatu ayat ke dalam entri pos untuk cerita tu. Tiap kali selepas ‘paste’ satu ayat, aku ‘preview’ balik. Sampailah satu 'part' blogspot cuma paparkan 1 entri pos yang sepatutnya 3 entri - aku berenti.

Dari situ aku dapat faham yang jika kita ingin paparkan lebih dari satu entri pos yang punyai ringkasan (ada butang Cerita Seterusnya sebagai contoh); teks yang ingin ditulis itu ada hadnya.

Mungkin untuk blogspot, jumlah aksara yang dibenarkan jika kita memilih untuk paparan lebih dari 1 postingan yang punyai ringkasan (ada butang Cerita Seterusnya sebagai contoh); mungkin tidak boleh melebihi 70,000 aksara termasuk 'space' atau ruang kosong.

Jadi aku pisahkan baki imej promosi ke dalam slider yang aku letak di sidebar kanan kerana jumlah aksara asal ialah 85,126. Bila dah pisahkan, tinggal 67,477 aksara dan paparan laman utama kembali kepada 3 ringkasan cerita. Mungkin juga ini alasan dan ‘control’ yang bagus demi elakkan blog kita dilabel sebagai blog ‘phishing’. Kerana imej lebih banyak dari teks dalam entri pos. Yang ini aku tak pasti.

Tapikan, hidup dalam dunia online sekarang ini, terutama mereka yang perlu guna platform media sosial dalam perniagaan dan promosi pemasaran mungkin perlu ambil tahu hal ini. Contohnya Instagram hanya benarkan 2,200 aksara; Pinterest 500 aksara; tweet Twitter maksima 280 aksara; Facebook cuma 90 aksara sahaja untuk teks iklan; eBay (tajuk sahaja) 80 aksara. Boleh kata semua platform media ada had aksara yang dibenarkan.

Nak buat semakan ke? Pergi ke laman CharacterCount v.2; percuma je ni tak kena bayar.