Home » » Perjalanan Kita Masih Jauh...

Perjalanan Kita Masih Jauh...

EmpayarUtama - Saturday, February 2, 2013 : 32 comments

Alamak segan betul aku bila Remy tegur siang tadi.

Aku bagi sokongan dengan melekatkan entri ni hingga 28 Februari 2013 sampai pukul doblas tengahmalam. Tapi entri penuh ni hanya dibuka hingga malam Raya Cina. Lepas tu aku akan tinggalkan banner kat atas entri seterusnya dan
sesiapa berminat nak baca bolehlah tekan banner tu nanti yea :)
Abang Remy ni kan memulakan dunia bloggingnya pada Sabtu, 29 Januari 2011 dan tak pernah join mana-mana GA, segmen maupun sebarang contestpun untuk sembilan bulan pertama dia berblog. Seingat aku dua kali je dia tukar template dan header belog dia. Dulu ijau sekarang itam.

Sembilan bulan lepas tu, haaaa pada 8 Oktober 2011 segmen pertama yang dia join - Ramaikan Follower, Dapatkan Pembaca anjuran Hasrul Hassan. Dalam bulan yang sama juga Remy menghargai sokongan pembaca dan pengikut beliau dengan membuat segmen pertama - 100 FOLLOWERS CELEBRATION !!!!!. Aku tak ikut yang ini sebab tajuknya yang aku faham hanya untuk 100 followers pertama dia sahaja :( Ahhhhh lupakan hahahahahahah

Untuk sembilan bulan kedua pula (erkkkk macam pompuan ngandung eh iya ke?), Remy belum begitu aktif bersegmen, berGA maupun masuk contest – hanya 16 je dan dalam tempoh itu juga Remy sendiri buat 2 segmen untuk tambah pembaca dan followers blog beliau. Masa tu kan, agaknya sibuk sangat dengan 'sampling'; sebab tu dalam bulan April 2012 dia langsung tak sempat join mana-mana segmen.

Dan hanya selepas bulan Julai 2012 barulah nampak Remy serius menambah siri-siri entri beliau selain dari sampling, jalan-jalan cari makan, review wayang, Wordless Wednesday selain entri-entri santai sebab dari bulan Julai 2012 hingga hari ini, tidak kurang dari 55 segmen dia masuk. Akupun tak dapat nak kejar tuuuuu.....

Tapikan, selain berjaya kalahkan aku dalam menambah bilangan pembaca dan followers; hadiah pun banyak jugak dia dapat. Aku suka dua hadiah yang dia terima masa bulan Oktober 2012:
(Tekan gambar kalau nak baca ceritanya)
Ish, dah merapu la pulak aku nih. Sebelum inipun sebenarnya aku ada buat review pasal segmen Remy kat sini; kat sini; dan yang last tu kat sini. Sampaikan yang last tu baguznet pun bagi reminder kat aku pasal pesanan Remy hehehe. Aku sibuk tul masa tu.

Camanapun Remy ni masih boleh recall address aku. Hasilnya:
.
Kalau nak tengok, marile ke belog Remy atau tekan je gambar bawah ni:
Apapun, terima kasih yea Remy sebab rajin ingatkan kami kengkawan dan bakal kengkawan dengan anjurkan siri-siri GA.

Perjalanan kita masih jauh...



32 Comments

32 comments:

  1. memang perjalanan kita semua masih jauh... sgt setuju...

    ReplyDelete
  2. mungkin sbb dh kul 1 pagi. jaja bc sekali lalu entry ni, mcm kurang faham pulak. biasanya akn faham dgn pembacaan sekali lalu

    err nanti baca lg sekali

    heh


    kbye

    ReplyDelete
  3. wah...
    moga hang dpt mnjadi otai blog yg terhebat...
    moga ramai follower gak...
    :)


    p/s " semarakkan empayar mu... luaskan jajahan taklukmu..."

    ReplyDelete
  4. perjalanan kita semua memang masih jauh....
    tapi dlm perjalanan tu remy bertemu dgn bro... sweet dan terbaik..... biarpun alam maya yg cukup luas...... tak terjangkau.... walau kekadang jauh dimata...adakalanya terasa bro begitu dekat dihati...... terharu remy bila bro sendiri boleh kira berapa GA yg remy dah join..... dan apa yg remy dah dapat.... kala menaip nie pun...rasa sebak meruntu kalbu.....
    perhargaan bro yg tak terhingga.... detail perjalanan remy disini......
    percayalah..... bro lah sahabat, kawan dan teman maya yg terbaik remy pernah jumpa.....semoga Allah membalas segala kebaikan bro pada remy selama ini.......Amin

    ReplyDelete
  5. salam EU :)

    tu diaa...entry lengkap..mcm wikipedia blog remy dah nih...hehe

    EU klu memang hadiah dari remy jgn tak kasi alamat pulak...kesian remy...haha

    ReplyDelete
  6. ala EU..betul tue kata remy...jgn la malu2 nak join...kalau dah tertulis tuah EU bersama GA remy, kira rezeki tue.

    ReplyDelete
  7. bunyi macam menarik..tergoda nak join. huhu. tp kne pkai blog lain la. khas utk join segmen/ ga

    ReplyDelete
  8. details tu..abg remy ni mmg rajin join sana sini walaupun bz...salute la...kalau saya xnyempat dah kot...tertangguh sokmo flight kot.kih3.

    ReplyDelete
  9. @puteraduyong; terima kasih :)

    @Cikgu Jaja™; saya pun kengkadang pening bila baca entri sendiri hahahahahah

    @DzuLagiL; saya biasa-biasa aja :)

    @Remy hazza; bro, lepas ni dah tak tau nak tulis apa dah hahahahahahah

    @Ayie Abas
    ; salam kembali AA, saya dah cuba pendekkan, tapi entri tetap panjang. Camana aaa?

    @misz_eyza; kadang serba salah - ditelan mati mak, diluah mati bapak, dok diam-diam tengah jalan mati katak

    @ahsfantasy Ryu; er, er, saya lom hantar link hehe

    @kopi pasta; joinle bg meriah, kamu ada banyak belog tuuuuuu :)

    @Aishah Jahirah; saya punnnnnnnn

    ReplyDelete
  10. kak tak rajin nak join apa2 GA mungkin sbb buzy kut..tapi menyokong kwn2..

    akak ni blog picisan aje..

    ReplyDelete
  11. @Knor; ala janganle cakap camtu sayapun sama belog suka suka je. Saya tak join pun GA tu. Betul tak tipu nih

    ReplyDelete
  12. Salam..nak join,maybe kena tunggu hati happy,tak stress sangat..baru ada semangat kot nti..hehe

    ReplyDelete
  13. mas selalu nampak nama abg remmy ni.aktive ..bgus :)

    ReplyDelete
  14. perjalanan masih jauh...mendalam maksud nie....kena terangkan baru faham....ok terbaik...

    mselim3

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum EU....memang menarik n perjalanan mmg masih jauhkan...:)

    ReplyDelete
  16. terasa nak join GA banyak-banyak la pulak...nak naik kan rating blog macam remy Hazza...ehehe (berangan)

    ReplyDelete
  17. teringin nk join..tp masa tak mengizinkan

    ReplyDelete
  18. huhu..setuju..Remy ni memang rajin. diana pun pernah menang sekali..Apapun memang terharu dengan semangat pren 2gether gether Remy ni :)

    ReplyDelete
  19. kite dalam geng yg same la..no.8..hehe..dh follow awk..jom follow sy pulak nak??->>http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2013/02/2nd-year-ohsem-anniversary-aku-cuma.html

    ReplyDelete
  20. @Diana Azis; remy memang rajin, pandai dia bg masa dia untuk berblogging

    @Farisha Lyssa Farish; makasih, saya ada singgah belog kamu 9/2/2013 dulu

    ReplyDelete
  21. selagi nokhtah belum ada selagi itu perjalanan akan diteruskan...selagi waktu masih ada teruskan usaha...be the best among the best...selamat berjaya eu...

    ReplyDelete
  22. salam.. deno dtg dari segmen yg sama... segmen abg remy da romeo.. hehe.. deno da folo sini^^

    btw, deno ada short giveaway... tak perlu buat entry, tinggal link di ruang komen sahaja.. jom! :)

    www.dayangdeno.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. jauh perjalanan luas pemandangan...menambah ilmu pengetahuan

    ReplyDelete
  24. syukurlah dah takde Malware...
    terima kasih EU... :)

    ReplyDelete
  25. Ishhhh makasih semua. Tak terjawab kat sini. Nnt saya singgah satu persatu yea :)

    ReplyDelete
  26. bestnyer dpt adiah da..tahniah untuk segmen dlu :D

    ReplyDelete

Tulisle apa pun, aku baca ^_~